Effektivisera din leverantörs-fakturahantering
Att hantera leverantörsfakturor manuellt är tidskrävande och kostsamt. Vi har därför valt ut två olika lösningar för att underlätta detta. Dessa lösningar tolkar informationen på fakturorna och automatiserar fakturaflödet – från ankomst till bokföring och betalning – med minimal manuell handpåläggning.
Genom att digitalisera fakturorna direkt vid ankomst och automatiskt tolka innehållet, elimineras felkällor och du får en snabb, korrekt och spårbar process.
- Minskad administration och frigjord tid för ekonomiavdelningen
- Snabbare hantering och kortare ledtider
- Färre fel och ökad kontroll
- Full spårbarhet och bättre efterlevnad
- Integration med ditt befintliga affärssystem
MediusGo och Fakturatolken
Oavsett om du hanterar ett fåtal eller tusentals fakturor per månad, hjälper vi dig att välja ett system som passar dit behov bäst. Idag jobbar vi med en tredjepart som heter MediusGo och en paketerad anpassning till Pyramid som heter Fakturatolk.
Skillnaden mellan dessa två system är att i MediusGo flyttar man ut själva attestflödet utanför Pyramid och kan dra mer nytta av det Medius är duktiga på vilket är själva flödet kring fakturorna. Medan Fakturatolken hjälper er som idag har attestflödet inne i Pyramid och är nöjda med det men vill underlätta ankomstregistreringen av leverantörsfakturorna.

Kontakta oss så berättar vi mer