Pyramidmoduler

MediusGo Expense

Fota, klicka, klart

Kvitton fotas och registreras direkt i appen istället för att samlas på hög i bilen eller byrålådan. MediusGo Expense är ett digitalt verktyg för utläggshantering. Du får bättre kontroll och kan göra mer träffsäkra prognoser av kostnader eftersom du får utläggsrapporterna löpande istället för i slutet av månaden.

  • Den anställda slipper lägga tid på att manuellt fylla i uppgifterna från alla kvitton.
  • Attestanten behöver inte hantera massvis med papper och kvitton.
  • Ekonomiavdelningen får ett korrekt underlag och behöver inte gå tillbaka till användaren för att korrigera felaktigheter.
  • Organisationen sparar mängder av tid och därmed pengar.
  • Transparensen ökar och du kan förutse kostnader.

Så fungerar elektronisk utläggshantering

Användaren fotar papperskvitton med mobilen eller vidarebefordrar digitala kvitton direkt in i appen. MediusGo Expense hanterar alla typer av utlägg, såsom kortköp, traktamenten, representation och milersättning. Appen analyserar kvittona automatiskt och hämtar ut informationen. Det betyder att MediusGo Expense gör det mesta jobbet åt användaren, som bara behöver kontrollera och skicka in.

Attestanten godkänner sedan rapporterna i mobilappen eller via datorns webbläsare. Ekonomiavdelningen betalar därefter ut pengarna och allting bokförs automatiskt. Användaren behöver inte längre lämna in sina kvitton i fysiskt format för slutlagring – så länge de är digitalt lagrade är de klara för arkivering.