Pyramidmoduler

CRM/ Säljstöd Basmodul

Ett heltäckande verksamhetsstöd som kopplar samman alla delar av er verksamhet

I CRM-centralen hittar ni flikar för Arbetsgrupper, Att-göra, Bevakning, Kunder, Kontakter, Order/Projekt, Offerter, Personal och mycket mer. Denna central är en personlig rutin vilket gör att varje användare har ett unikt innehåll. Detta genom de effektiva filtren ”Endast egna”, ”Ej avslutade”, ”Dag”, ”Vecka”, ”Favoriter” mm. Filtren och flikarna skapar ett överskådligt och strukturerat system som hanterar stora mängder information utan svårigheter.

Modulen ger även möjlighet för var och en kan skapa anpassade vyer över egna aktiviteter och sortera i dem i olika info-boxar, såsom inkorg, skickat, Att-göra, Bevakning, Dagens möten, Prospektstock, Personlig statistik mm. Detta med fliken ”Min pyramid”.

Integrerad E-post
Med den integrerade e-postfunktionen kan ni enkelt kopiera e-postmeddelanden från Outlook-inkorgen till Pyramid CRM med bara ett knapptryck. E-postmeddelanden identifieras automatiskt med rätt kontaktperson och kan även kopplas till Pyramid-mappar, arbetsgrupper och projekt. Genom att markera rutan ”Att-göra” läggs enkelt e-postmeddelanden i Att-göra-listan. Genom att använda automatiska rensningsfunktioner i e-postmapparna kan ni effektivisera hanteringen av viktiga affärsmejl som nu finns i Pyramid CRM:s informationsbank och kan delas med behöriga användare i arbetsgruppen. Ni kan även skicka riktade e-postutskick direkt från Pyramid CRM/Säljstöd.

Kalender
I kalendern ges en översikt över egna och kollegornas bokningar. Ni kan hantera gruppbokningar, flerdagars- och återkommande bokningar samt resursobjekt som lokaler och andra resurser. Pyramid CRM inkluderar även möjligheten att boka resurser kopplade till personal och projekt som standard och fungerar smidigt med Mobil Arbetsorder i Phone4.

Det går att ställa in automatisk synkning mot Microsoft eller Google Kalender. Skapas sedan en egen kalender för företaget kan det användas för att boka besök, evenemang och viktiga händelser som löneutbetalningar mm. All information blir då tillgänglig för alla användare. Kalendern är även smidigt åtkomlig från våra mobila plattformar, Phone4 och e-Säljare.

Kontakter/kunder
I fliken ”Kontakter” i CRM-centralen eller i ”Kontaktcentralen” kan ni enkelt få åtkomst till all information om era olika kontaktpersoner.

Varje användare kan favorit-markera kontakter för att snabbt hitta rätt person och ta del av historik över tidigare aktiviteter som telefonsamtal, e-postkonversationer, möten, dokument och prospektering. Ni kan också planera och boka kommande möten, lägga till nya aktiviteter, skicka e-postmeddelanden eller skicka SMS.

I fliken ”Kunder” eller direkt i ”Kundcentralen” kan ni se kundens offerter, order/projekt, reskontra, köphistorik mm

Aktiviteter för många behov
En aktivitet kan vara en att-göra-uppgift, ett meddelande, en kalenderbokning eller ett arbetsdokument.

Aktiviteten kopplas automatiskt till en kontakt om den skapas från ”Kontaktcentralen”. Det är enkelt att bifoga olika typer av dokument såsom Word, Excel, PDF och e-postmeddelanden med hjälp av dra-och-släpp-funktionen, till exempel en Word-fil med arbetsinstruktioner till en att-göra-uppgift och en PDF med en mötesagenda till en kalenderbokning.

Genom att koppla aktiviteten till en arbetsgrupp kan den delas med andra användare. Aktiviteter kan märkas med projektnummer, prospektering/offertinformation, serienummer och mycket mer. Dessa aktiviteter visas automatiskt i relevanta arbetsrutiner. Ni kan markera de vanligaste aktiviteterna som favoriter för enkel åtkomst och lägga till bevakningslarm (sms/notiser) för t.ex. offertdeadlines, en inspektion eller en serviceåtgärd.

Pyramid CRM Connect
Med Pyramid CRM Connect kan ni arbeta direkt med dina kontakter i Outlook och få åtkomst till flera centraler.

Mobilt arbete med Phone 4
Att dela information med sina kollegor kräver inte längre fasta tider och platser utan nya tekniska lösningar som underlättar digitalt arbete.

Phone 4 innehåller alla viktiga CRM-funktioner och gör det möjligt för användare att enkelt dela aktiviteter med arbetsgruppen och kommentera information direkt från sina mobila enheter, platsoberoende. Ni kan dela offerter, arbetsinstruktioner, mötesprotokoll, dokument mm även när ni är på språng.

Funktioner

  • Aktiviteter
  • Kalenderfunktioner
  • Gruppbokningar
  • Arbetsgrupper
  • Resursbokning
  • Utskick
  • Kundprospekts
  • Snabborder
  • Kalendersynkning – Microsoft Exchange och Google Kalender
  • Integration mot Microsoft Outlook via Pyramid CRM Connect
  • Integration med Creditsafe – säkerställ att dina kunder är kreditvärdiga!